2014(e)ko abendua 28, igandea

Amaierako gogoeta

Lauhilabetaldia amaitu da eta honekin bloggari bukaera emateko momentua ailegatu da. Polita eta laburra izan da, gertakizun eta jakintza berriez beterik.

Hasieran esan nuen bezala, irakasgaia uste bezain interesgarria izan zaidala esan beharra dut. Oraingoan informatika beste ikuspuntu batetik landu dugu, orain arte, nik behintzat, ezagutzen ez nuena. Lehen Hezkuntzako gradua denez, hezkuntzara bideratuta dago informatika. Hori dela eta, haien berri ez nuen hainbat programa ezagutu dut. Horietako asko etorkizunean erabiliko ditudala ziur nago; ikasitakoa ez da alferrikakoa izango.

Bestetik, gauza berriak ikasteaz gain, orain arte ezagutu nahi izan ditudan hainbat gauza ikasi ditut, bibliografia gordetzeko weborrialdeak adibidez.

Oso gustura sentitu naiz irakasgai honekin. Egin beharreko ariketak egiteko denbora nahikoa izan dugu beti eta horrek besteen erritmora moldatu behar ez izatea ahalbidetzen du. Gainera, ariketa horiek banaka nahiz taldeka egiteko aukera izan dugu, hori dela eta, ariketa bat konplexua iruditu zaigunean edo nahi izan dugunean, bikoteka egin dugu. Hau eskertzekoa da, ni ez naizelako oso trebea informatikarekin zerikusia duten gauzetan.

Agian urte osoko irakasgaia izatea komenigarria izango litzateke, gure gizartea honekin lotura zuzena duelako. Baina honek ez nau kezkatzen, aurrerago antzeko irakasgai bat izango dugulako eta teknologien erabilera berriez ikasteko aukera izango dugulako.


2014(e)ko abendua 21, igandea

Zortzigarren asteko gogoeta

Ikt-ko azkeneko klase magistralean, hiru aurkezpen izan genituen. Talde batek PLE eta MOOC kontzeptuez hitz egin zuen eta gainerako biek IKT-en erabilerari buruz. Kide batzuek euren gaia guri, entzuleei, galderak eginez aurkeztu zuten. Hau dinamikoagoa izatea ekarri zuen eta gure arreta nabariagoa izatea lortu zuten.

Praktikari hasiera emateko, mugikorrean erabiltzen ditugun programa desberdinen inguruan mintzatu ginen. Horien artean, QR agertu zen. Hauek kode batzuk dira eta kode bakoitza weborrialde bati dagokio. Mugikorrek kode horiek deszifratzeko aplikazio bat eskaintzen dute eta aplikazio horiek kameraren bidez kodeak enfokatzea eskatu egiten digute. Behin enfokatzean, kode horren weborrialdera eramaten gaituzte. Hauek geroz eta komunagoak dira gure gizartean ikustea, beraz, gure blogean jartzea gizartearekin batera aurrera egitea suposatzen du. Guk Unitag weborrialdeari esker, gure blogeko kodea egin genuen. Eskumaldean ikusi dezakezue nirearena.

Ondoren, infografiari buruz mintzatu ginen. Hau testuen aurkezpen bisuala da eta modu grafikoan agertzen diren deskripzio, narrazio eta interpretazioak parte hartzen dute horretan. Infografia hitza, ordenagailuen bidez eginiko irudiei erreferentzia egiteko erabili egiten da askotan.

Infografiari loturik, Easel deituriko web orrialdean aritu ginen. Honen bidez altxorraren bilaren antzeko jolasa asmatu genuen. Ez zitzaidan asko kostatu weborrialdea, Lehen Hezkuntzan erabiltzeko nahiko zaila iruditu baitzitzaidan. 

Geroago wordleri buruz mintzatu ginen. Hau asko gustatu egin zitzaidan eta bere erabilera eskolan argi ikusi nuen. Irakasleek edozein eduki lantzeko erabili ditzakete eta gainera umeek interes handiz eta motibazioz erabiliko dute. Nire ustez honek duen abantaila adierazgarrienetarikoa bertan erregistratu behar ez izatea da. Orain arte behatu ditugun weborrialde gehienak bertan erregistratzea eskatu egiten ziguten eta horrek askotan arazoak sortzen ditu; pribatutasun arazoak.   

Antzeko programa batzuk ere ikusi egin genituen.

Amaitzeko, modulu lan batzuen aurkezpenak izan genituen. Talde bakoitzak funtzionatzeko modu bat duela ikusi ahal izan dugu. Honekin zer adierazi nahi dut? Euren artean oso desberdinak izan direla.  Talde askori gertatu zaigun moduan, ahotsa gaizki entzuten zen eta hau eguraldi eta material eskasari esker da ( behintzat gure kasuan).Hala ere, argi dago guztien atzean lan asko dagoela.

2014(e)ko abendua 13, larunbata

Zazpigarren asteko gogoeta

Aste honetako klase teorikoan bi aurkezpen izan ditugu, gainerako klase guztietan bezala. Oraingoan ere talde batek, kurtsoan zehar hainbeste aldiz entzun dugun Web 2.0-ri buruz aritu dira. Web 2.0-ren historiaren eta erabileraren inguruan mintzatu dira, baita web 1.0 eta 2.0-ren desberdintasunen inguruan. Amaitzeko eta nire ustez adierazgarrienetarikoa, aditu batzuen iritziz, web 3.0 hamarkada honetan garatu egingo dela adierazi ziguten. Esaten da, Web 3.0ak adituen itzulpena eragingo duela, baina hori oraindik ikustear dago.

Bigarren aurkezpena ordea, e-learning-ari buruzkoa izan da. Hau kanal elektronikoaren bidez distantzian egindako irakaskuntza birtuala da. Horretarako emailak, eztabaidarako foroak, webguneak, etab bezalako aplikazioak beharrezkoak dira, ikaskuntza-irakaskuntza prozesuaren euskarri bezala. Beraz, esan dezakegu, hauei esker ez dela ikasleen eta irakasleen arteko harreman fisikoa behar; hauek etengabe komunikatuta egon daitezke. E-learning baten adibide dugu, guk hainbeste aldiz erabili izan dugun moodle.

Klase praktikoan hot potatoes erabiltzen ikasi ginen. Hau ordenagailuan instalatuta genuen eta programa honen bidez, ariketa desberdinak sortzeko aukera izan genuen. Hasiera batean, kide batekin sinonimoen ariketa bat sortzen hasi nintzen, baina ez genuen bere erabilera ondo ulertzen. Hitzak zutabe batean jartzen genituen eta beste zutabe batean euren sinonimoak, baina antza denez ez genuen ariketak eskatzen ziguna zuzen osatzen. Azkenean egitea lortu genuen.


Ondoren, bakoitzak gurutzegrama bat egitea pentsatu genuen. Nik asmatutako gurutzegraman, pista bat ematen da, asmatu beharreko hitza zuzen jartzeko.

Hot potatoes programa asko gustatu zitzaidan eskolan erabiltzeko. Ariketa hauen bidez ikasleek aukera dute euren hiztegia aberasteko eta landutako edukiak indartzeko. Argi dut etorkizunean nire ikasleekin erabiliko dudan programa dela, hori bai, beti nire ikasleak lehenengo eta bigarren ziklokoak badira; izan ere, ez dut uste oso aproposa denik hirugarren zikloan erabiltzeko.


Ondoren movie maker erabiltzen hasi ginen. Hau noizbehinka bideoren bat egiteko erabili izan dut, beraz, egin behar genuen ariketa egiteko ez nituen zailtasunak izan. Kartel bat hartu egin behar izan genuen eta horrekin bideo bat eratu. Horretarako kartela zati txikiagotan deskonposatu behar izan genuen paint-aren bidez. Gero Movie maker programak eskaintzen dituen efektuak ezarri nizkion ahalik eta politen geratu zedin eta amaitzeko abesti bat jarri  nion bideoari; baina momentuan bideorako musika aproposa ez nuenez, Youtube-tik abesti bat hartu behar izan nuen. Ondorengo bideoa da nik sortutakoa:

video

Azkenik, Spreaker radio-n aritu ginen. Hau gure ahotsa grabatzea ahalbidetzen duen programa da. Bi kiderekin aritu nintzen ariketa hau egiten eta gure burua ipuin bat kontatzen grabatu genuen. Momentuz gutxi erabiliko dudan weborrialdea dela uste dut, ez baitut inoiz ahots grabaketarik egiten.